Geïntegreerde software voor voorraadbeheer

Wat uw bedrijf of de omvang ervan ook is, lijkt het onvermijdelijk dat u uw een voorraad op de één of andere manier moet beheren. Het gaat niet noodzakelijkerwijs om eindproducten die bestemd zijn voor de verkoop, maar ook om grondstoffen, voorraden verbruiksgoederen of halffabricaten. Het hele doel van een succesvol voorraadbeheer is het beheren van voorraadwijzigingen om enerzijds een tekort of onnodige stilstand te voorkomen, wat ook aanzienlijke kosten en uitgaven met zich meebrengt.

Om uw leven te vereenvoudigen bij het optimaliseren van uw voorraadbeheer, is er niets beter dan software voor voorraadbeheer, om nooit verrast te worden.

Waarover gaat een voorraadbeheersoftware?

Zoals de naam al aangeeft, is inventarisbeheersoftware een computerprogramma waarmee u op elk gewenst moment de hoeveelheid beschikbare producten kunt evalueren. Het is een van de essentiële beheertools die vaak worden gevonden in ERP (Enterprise Resource Planning).

De inventarisbeheersoftware geeft u een direct overzicht van de status van uw voorraden en geeft u meer reactievermogen om ze indien nodig aan te passen. Hiermee kunt u productfiches opslaan en invullen, voorraden beheren en aanvullen ondersteunen. Automatisering van productinvoer en -kosten geeft u een grotere zichtbaarheid en reactievermogen op uw voorraad en stelt u in staat zowel niet op voorraad als kostenexplosie te voorkomen als gevolg van veroudering en / of onnodig onderhoud extra aandelen.

Aandelen en functies van het beheerprogramma

Het belangrijkste voordeel van voorraadbeheersoftware is dat het zowel out-of-stock situaties vermijdt, die kunnen leiden tot het verlies van klanten en orders, maar ook de veroudering van opslagproducten, die waarde verliezen als ze te lang worden bewaard.

De voorraadbeheersoftware maakt het u gemakkelijk om orders voor te bereiden. Het is ook een essentieel instrument bij het uitvoeren van een geïnventariseerd overzicht van de eigen voorraad, omdat het toelaat deze te formaliseren en een nauwkeurige schatting van de eindvoorraad te maken. Met automatiseringsopties kan de voorraadbeheersoftware u waarschuwen wanneer de voorraad van een bepaald product een kritische drempel bereikt en moet deze met voorrang worden aangevuld.

Dit laat u toe om op een "just in time" basis te werken en bespaart u dus geld op de dure opslag van onnodige producten. De voorraadbeheersoftware maakt het ook mogelijk om nauwkeurig en snel alle in- en uitgaven te registreren, of het nu gaat om verkoop, leveringen of retourzendingen, en zo op een betrouwbare schatting van de actuele voorraadsituatie te kunnen vertrouwen.

Belang van de voorraad voor uw bedrijf

Wat uw activiteit ook is, is het essentieel om uw kosten te optimaliseren om altijd een goed beeld te hebben van de situatie van uw voorraad, producten en verbruiksgoederen. Om dit te doen, zijn frequente inventarisaties onvermijdelijk. De software voor voorraadbeheer helpt u om dit te doen, met in het bijzonder door het opstellen van sector per sector inventarislijsten met het koppelen van barcodes om de nauwkeurigheid van de uitgevoerde inventarisaties gemakkelijker te kunnen controleren...

De inventaris is een essentiële stap in uw activiteit, die leidt tot een beter beheer van uw aankopen en verkopen en dus tot kostenbeheersing.

Waarom voor de Integral voorraadbeheersoftware kiezen? 

Het Integral softwarepakket omvat een configureerbare en eenvoudig te gebruiken voorraadbeheerprogramma. Volledig geïntegreerd in de Integral globale oplossing, het intuïtieve gebruik en de talrijke functionaliteiten zorgen ervoor dat u op elk moment de status van uw voorraden kunt controleren. Dankzij dit systeem kunt u barcodes genereren om uw voorraden te vergemakkelijken en deze zeer eenvoudig in spreadsheetvorm exporteren. Veel opties en functies zijn beschikbaar in de basisversie, en nog meer zijn beschikbaar in hogere abonnementspakketten.

Personal, het beheren van uw inventaris wordt kinderspel! 

  • Handmatige verzending van de inventarissen.
  • Inventarislijst met de mogelijkheid om naar een spreadsheet te exporteren.
  • Inventarisatielijst voor de waardering van de afsluitingsbalans.
  • Uitgave van de inventarislijst per opslagplaatsen.
  • Productie van etiketten met barcodes.
  • Interface voor globale import van een inventaris via een spreadsheet.

Corporate, het centrale punt van uw beheer! 

  • Module voor het opstellen van directe in- en uitgaven voor bewegingen binnen magazijnen.
  • Overdrachtsmodule van het ene magazijn naar het andere.
  • Voorraadbalans.
  • Afdruk van een grootboek om de volledige voorraadgeschiedenis te kunnen weergeven.
  • Algemene voorraadwaardering met parameters op basis van de aankoopprijs of gemiddelde prijs, in aanvulling op de klassieke voorraadwaardering.
  • Berekening van de voorraadrotatie.
  • Lijst van bestelvoorstellen volgens de minimumdrempel en de bestelmodule.
  • Afdrukken van de voorraad- en orderstatusoverzichten.
  • Systeem voor het op nul stellen van de voorraadhoeveelheden, afhankelijk van de aan de inventaris voorafgaande artikelkeuze.

Advanced, de voorraad op het hoogste niveau! 

  • Inventarisbeheer met behulp van de echte LIFO (Last In First In First Out) en FIFO (First In First Out) methoden, met historische conservering. Het is dus mogelijk om de voorraad  op een bepaalde datum te herberekenen.
  • Beheer van uit onderdelen samengestelde artikelen  die voor de vervaardiging bestemd zijn, met een lijst van de samenstelling naar massa of hoeveelheid.  Het systeem is op n-niveau.
  • Productie-simulatie voor het bepalen van eisen op basis van voorraad en openstaande orders.
  • Halfautomatische bestellingen op basis van drempels en bestelmodules met automatische generatie van bestellingen bij leveranciers in de aankoopafdeling.
  • Het invoeren van documenten ter voorbereiding van de inventaris (voorinventaris) en het overbrengen van deze documenten naar de inventaris.
  • Afdrukken van een inventarislijst per opslagplaats in de verschillende opslagruimten.
  • Vergelijkende statistieken van de aangekochte en verkochte hoeveelheden.
  • Overdracht van de waarde van goederenbewegingen naar de analytische boekhouding..

Vaak gebruikte opties

Draagbare barcodes

Beheer uw inventaris eenvoudig en snel. Verdeel uw goederen over de verschillende locaties in uw magazijn.

Om zelfstandig etiketten met een barcode te lezen en op te nemen, kunnen specifieke draagbare terminals met een geïntegreerde lezer worden gebruikt.

Deze optie kan worden gebruikt voor inventarissen, voor bestellingen in de winkelrekken, voor de invoer van te koop aangeboden artikelen ("picking"), voor de controle van de ingevoerde artikelen, voor de ontvangst van goederen, enz...

Maten en kleuren

De optie "Maten" is uiteraard zeer nuttig voor de detailhandelsactiviteiten voor alle vakgebieden waar dit nodig is en kan ook worden gebruikt voor andere concepten zoals kleuren. Het biedt de mogelijkheid om een artikelnummering op twee niveaus te gebruiken, d.w.z. artikelreferentie en de maten ervan.

Veel invoer- en printmodules zijn aangepast om de referentie/maat paren gemakkelijker te presenteren.

Prijzen

Drie edities voor functies die zich aanpassen aan uw groei

Personal

Het focussen op uw bedrijf en het vereenvoudigen van uw beheer staan centraal in uw prioriteiten. Uw accountant rechtstreeks beheert uw dossier in de Cloud. Eenvoudig, snel en modern, de PERSONAL-editie is de ideale tool voor retailers, kleine bedrijven en starters.

  • Algemene boekhouding
  • Commercieel beheer
  • Toonbankverkopen
  • Aankopen en Voorraad
  • Cloud formule
  • Maandelijkse abonnement
50€

Corporate

Integral is schaalbaar en past zich aan de omvang en behoeften van uw bedrijf aan. Met de CORPORATE-editie heeft u toegang tot uitgebreidere functionaliteiten en deze versie is over het algemeen bedoeld voor groeiende VSE's die hun beheer willen controleren.

  • Geavanceerde boekhouding
  • Automatisering van uw processen
  • Volledige cyclus van aan- en verkopen
  • Voorraadbeheer
  • Cloud formule
  • Maandelijkse abonnement
95€

Advanced

De ADVANCED-editie is ontworpen om aan de hoogste eisen en behoeften te voldoen, maar blijft toegankelijk voor elk bedrijf. U beschikt dan over een echte management-, plannings- en analysetool die aan uw meest uitgebreide behoeften kan beantwoorden. 

  • Analytische boekhouding
  • Automatisering van uw processen
  • Prognose-instrumenten
  • Geadvanceerde functies
  • Cloud formule
  • Maandelijkse abonnement
135€